فتق شکم ؛ علائم و درمان آن
نوشته شده توسط : sibesalamati

فتق شکم ؛ علائم و درمان آن گرداوری شد

فتق شکم ؛ علائم و درمان آن

 

فرض کنید که قبل از حمام لباس های خود را در می آورید و با برجستگی بر روی شکم خود مواجه می شوید. ممکن است که این برجستگی به یک یا تعداد بیشتری نیز ختم شود. زمانی که بیرون زدگی در قسمت شکم نیز اتفاق افتد یعنی مشکلی در روده های شما وجود دارد. البته به غیر از برجستگی فتق ممکن است که در نواحی همچون ران نیز قابل مشاهده باشد. فتق شکم یکی از شایع ترین انواع فتق نیز می باشد.

در اکثر موارد فشار ناگهانی و به صورت مستمر بر روی بدن شما می تواند عاملی برای فتق به شمار رود. اغلب موارد چنین فشار های ناگهانی و شدیدی توسط جنس مذکر تحمل خواهد شد. افرادی که به عنوان یک کار در جابجایی منازل کمک می کنند و به بلند کردن جسم های سنگینی همانند یخچال یا تلویزیون و . . . نیز می پردازند ، به احتمال بسیار زیاد در آینده ای نزدیک و یا در سنین میانسالی  به فتق شکم یا فتق های دیگری همچون فتق بیضه یا فتق کشاله ران نیز مبتلا خواهید شد.

فتق شکم به دلیل وجود روده ها یکی از مهم ترین فتق ها به شمار می رود. زیرا روده ها محلی برای انتقال عفونت می باشند. انتقال عفونت از طریق فتق می تواند به عفونت خون و بیماری های بیشتری نیز تبدیل شود. فتق شکم به دلیل مشاهده بر روی سطحی در معرض دید همچون شکم نسبت به سایر نفق ها با سرعت بیشتری قابل تشخیص می باشد ، بنابراین احتمالا هرچه زودتر مورد پیگیری و درمان قطعی نیز قرار می گیرند.

در هر بیماری هرچه از زمان ایجاد تا تشخیص و درمان بیماری فاصله بیشتری وجود داشته باشد قطعا در زمینه ی درمان نیز با زحمت بسیاری مواجه خواهید شد. درمان های ابتدایی را کنار بگذارید. در بدن شما به دلیل فشار نابجا یک بیرون زدگی اتفاق افتاده که با هیچ روشی به غیر از جراحی قابل جبران نیست ، بنابراین درمان را بر روی مرحله ی آخر قرار دهید و به توصیه ی پزشک خود عمل کنید. در اکثر موارد جراحی که برای فتق شکم در نظر گرفته می شود جراحی لاپاراسکوپی می باشد. درمانی که با درد کم ، محدوده درمانی بسیار سریع تر از جراحی های دیگر نیز همراه خواهد بود.





:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 21 بهمن 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: